Information

Vi finns här för att hjälpa…

Så hur kan vi stå till tjänst? Nedan har vi satt ihop lite information om vanliga frågor som man kan ha när man handlar på nätet. Om du inte hittar svaret på din fråga är det bara att höra av dig till oss så hjälper vi dig! 

Kontakta oss

Frågor eller synpunkter? Vi uppskattar all kontakt! Vi besvarar alltid ditt mail inom 24 timmar under vardagar.

Gratis leverans & spårbara paket

När du lagt en beställning hos oss får du ett spårningsnummer när vi har skickat paketet. Med spårningsnumret kan du hela tiden hålla koll på var paketet är någonstans. Det går också bra att hämta ut paketet med detta nummer (och leg.) om paketet kommit fram innan avi:n. Frakten är självklart gratis.

Leveranser inom Sverige

Alla beställningar innan kl:13 skickas samma dag. Leveransen tar 1-5 dagar beroende på var du bor i Sverige. Har vi inte den aktuella varan i lager i Sverige så skickas den från vårt lager i England.

Leveranser inom EU och övriga världen

Leverans inom EU tar 3-5 dagar. Till övriga världen kan det ta upp till 10 dagar. Det kan variera lite beroende på den lokala posten. 

 

 

Returer

Är du missnöjd med en vara har du alltid rätt att returnera den inom 45 dagar. Om något skulle vara fel din vara eller du har fått en felskickning betalar vi givetvis returkostnaden.

Gör såhär:

Skicka iväg ett meddelande i formuläret längst ned på sidan eller till kontakt@feels.se. Inkludera ditt ordernummer och vilken vara du vill returnera.

Paketera sedan din vara och skicka med följande information i paketet:

1) Ditt namn

2) Ditt ordernummer

3) Telefonnr

4) Ett meddelande där det står vad du vill att vi ska göra (byte och till vad eller återbetalning.)

Det är mycket viktigt att du skriver tydligt så att vi kan läsa dina instruktioner. Om vi inte kan förstå vem paketet kommer ifrån eller vad vi ska göra kan vi inte hantera din retur. Vi återbetalar på samma sätt som du betalade.

Om du vill byta till en billigare vara kan vi återbetala mellanskillnaden. Om du vill byta till en dyrare vara kontaktar vi dig med en länk så att du kan betala mellanskillnaden. Vi skickar ut byten utan extra kostnad.

Om du vill reklamera en vara kan du maila en bild så att vi kan se felet.

Returadress:

Mypashmina c/o BBAB Media
Norra industrigatan
5 27430 Skurup

1. Att beställa från oss innebär att:

a) Du anses ha gjort en order hos oss genom att beställa via vår kassaprocess. Som en del av vår kassaprocess kommer du få möjlighet att kontrollera Din beställning och att korrigera eventuella fel. Vi skickar en orderbekräftelse med en beskrivning av de produkter du beställt när du har gjort en beställning. Du åtar dig att följa upp leveransen genom ett spårningsnummer som du hittar i vårt system och får via mailen. För paket som inte hämtas ut debiteras 200 kr. Du kan välja att få paketet utskickat igen eller bli återbetald (minus denna omkostnad). Om du ångrar köpet ska du kontakta oss direkt. b) Vårt godkännande av en beställning sker när vi har skickat ordern. Vi skickar ett leveransbesked via e-post. När vi skickat iväg ordern till dig kommer köpekontraktet att träda i verket även om din betalning har behandlats omedelbart, om vi inte har informerat dig om att vi inte accepterar din beställning eller om du har annullerat din beställning.

2. Pris och betalning

Priset på hemsidan då du genomför beställningen är det som gäller. Alla priser inkluderar moms. Du måste betala hela priset för varor du beställer om vi inte har kommit överens något annat tidigare skriftligt. Så här betalar du: a) Direkt med betal- och kreditkort genom Paypal. Du kan betala med VISA, Mastercard och Maestro. Inga avgifter tillkommer.

3. Returer

DET ÄR VIKTIGT ATT DU MEDDELAR OSS INNAN DU SKICKAR TILLBAKA NÅGONTING. 
Om du ångrar köpet efter det att vi har skickat ut varan till dig står du för kostnaden för leveransen och för att varan kommer fram till oss. Det är viktigt att du hör av dig omedelbart om du behöver ändra din beställning eller ångrar dig. När du returnerar en vara ska du fylla i vårt formulär som finns på hemsidan och returnera varan i sitt ursprungliga emballage och kondition. Det är mycket viktigt att plagget skickas tillbaka oanvänt i samma skick som det kom till dig. Om ett plagg anländer till oss i dåligt skick förbehåller vi oss rätten att debitera våra omkostnader.

Vi har 45 dagars öppet köp.

Om du vill göra ett återköp kommer vi helt enkelt att vända om transaktionen på samma sätt som du betalade. Det kan ta några dagar för transaktionen att nå ditt konto. Rätten att returnera varor till oss gäller inte i följande fall:- Om du har använt produkten eller om produkten har tillverkats specifikt åt dig.

4. Leverans

Leveransen är gratis och tar 2-5 arbetsdagar för lagervaror med Royalmail/Posten. Vi kan ändra adressen om du talar om den nya adressen innan vi har hunnit skicka iväg paketet. Om varan redan har packats och gått iväg kan det innebära omkostnader för oss att ändra den eller inte finnas möjlighet till det. Om du har angett fel adress får du själv stå för omkostnaderna. Du kan ange en annan leveransadress än din hemadress om du vill.
Det är mycket viktigt att kunden spårar sändningen själv ifall den inte levereras inom den utlovade tiden. För paket som inte hämtas ut debiteras 200kr.

5. Reklamation

Alla skador måste omedelbart rapporteras till oss när du tar emot varan – inom 24 timmar. Om paketet anländer skadat och du är osäker på skicket på varan inuti kan du underteckna “unchecked” eller “ej kontrollerad för fel” när du tar emot varan från leveransföretaget. Det gör att vi kan kräva ersättning från transportbolaget. Om du inte gör det kan det innebära att vi inte kan ge dig ersättning för varan om den skulle vara skadad vid transporten. Om varan skulle ha tillverkningsfel kan vill vi också att du kontaktar oss snarast. Kontakta kundtjänst vid felleverans eller om varan är skadad.

6. Vi kan vägra att acceptera en order om:

(a) Varan ej finns i lager.
(b) Vi inte kan godta en betalning.
(c) Om det har varit ett pris- eller produktbeskrivningsfel se §9.
(d) Om du är under 18 år, eller
(e) Om du inte uppfyller alla behörighetskrav som anges i våra allmänna villkor.

Vi försöker att ha tillräckligt mycket varor i lagret för att möta efterfrågan, men i de fallen då något tar slut som du har beställt och betalat för, erbjuder vi dig en liknande vara till ett bättre värde, byte, eller återköp om du inte vill vänta tills dess att varan kommer in igen. Du kan också förbeställa produkter som är slut.